what are aliexpress dispute resolution techniques? what are the implications of aliexpress disputes?
wat zijn aliexpress-geschillenbeslechtingstechnieken? wat zijn de implicaties van aliexpress geschillen?
1. basisprincipes van aliexpress-geschillenbeslechting
1. dagelijkse inspectie en tijdige reactie
we weten allemaal dat de reactietijd van het geschil 5 dagen is, als meer dan 5 dagen niet reageren, de reactie time-out, directe terugbetaling, hoe druk je het hebt, ongeacht of het geschil lastig is of niet, als de tijd slechts binnen 2 dagen is, wijs het dan eerst af.
2. alles is gebaseerd op het uitgangspunt van winkelveiligheid en rationele behandeling
DIT IS ERG BELANGRIJK, HET GESCHIL IN DE LOGISTIEKE REDEN BEPAALT DIRECT UW PRODUCT DSR, PRODUCTKWALITEITSGESCHIL BEPAALT DIRECT HET TARIEF VAN DE GOEDEREN STAAT NIET OP HET BORD GESCHIL, ALS U OP HET PUNT STAAT DE NORM VAN DE SCORE VAN EEN BEPAALDE CATEGORIE TE OVERSCHRIJDEN, ZEGT U MIJ: DIT KWALITEITSGESCHIL MOET IK WINNEN. GA ER ALSJEBLIEFT VERSTANDIG MEE OM EN ONTHOUD DAT DE VEILIGHEID VAN DE WINKEL OP DE EERSTE PLAATS KOMT.
3. klantenservice heeft de verplichting om het verlies van geschillen tot een minimum te beperken
het verlies van de maandelijkse terugbetaling van het geschil, tot op zekere hoogte heeft de klantenservice het recht om tot het minimum te beperken, zoals de logistieke belofte om de eerste zending terug te betalen, maar nadat de klant deze heeft ontvangen, kan hij een bericht achterlaten aan de klant om gedeeltelijk terug te betalen.
welke impact zullen aliexpress-geschillen hebben op de prestatiescores van accounts?
de impact van aliexpress-geschillen op de prestatiescores van accounts komt voornamelijk tot uiting in twee aspecten: het percentage ingediende geschillen en het percentage arbitrageaansprakelijkheid. als er binnen 5 dagen geen consensus is, kunnen we het geschil weigeren en het naar het platform laten stijgen voor arbitrage, gedurende welke tijd er 3 dagen zijn om te wachten tot de verkoper en de koper reageren, en als er geen consensus is, zal het platformgeschillenteam beslissen.
om het eenvoudig te zeggen, vanaf het moment dat de koper het geschil aan de orde stelt tot het moment dat het geschil is voltooid, als de koper het geschil niet sluit, wordt het geschil meegeteld in onze kolom met het indieningstarief voor geschillen.
het aansprakelijkheidspercentage van de arbitrageverkoper is goed begrepen, stijgt naar arbitrage en het resultaat van de uitspraak is dat we verliezen, zelfs als de arbitrageverkoper een aansprakelijkheidspercentage heeft.
na de bovenstaande inleiding hebben we geleerd wat aliexpress-geschillenafhandelingstechnieken zijn, hoe verkopers ermee moeten omgaan, als er een geschil is in aliexpress-winkels, zal dit een bepaalde impact hebben op de winkel, waardoor de verkoop wordt beĂŻnvloed.
Comments
Post a Comment